SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

wyciskanie leżąc, jak progresować?

witam, mam problem w zastoju w wyciskaniu leżac, który utrzymuje się od pół roku, próbowałem dziesiątki sposobów i nic nie działa, w wyciskaniu mam pewien punkt ruchu który jest najtrudniejszy i do tego momentu wycisne a potem nie moge jej docisnąć i koniec, wyciskanie to zakała mojego treningu, progresowałem w dipach, wzmacniałem rotatory itd. ale na klate ciężaru większego jak 70 kg nie wycisne. Szukam jakiejś na prawde mocnej metody, aby wicisnąć większy ciężar ( chociaż o 10 kg) proszę o pomoc

pAgni 20 October 2020
Ekspert odpowiada

Witaj.

Z tego, co piszesz, jeżeli wyciskasz sztangę do pewnego momentu i później jest problem, to najprawdopodobniej jest to wina słabych tricepsów. To one odpowiadają za ruch tzw. "docisku", gdzie sztanga jest wypychana do pełnego wyprostu ramion. Aby załatwić kwestie tricka, proponuje poświęcić nieco czasu na wykonywanie wyciskania w wersji wąskiego chwytu, co pomoże nie tylko wzmocnić same tricepsy, ale i popracować nad ruchem docisku. 

Polecamy również: 5 najlepszych ćwiczeń na tricepsy

Natomiast jeżeli chodzi o kwestie progresji
spróbuj trening wykonać nieco inaczej,

ja robie tak
1 seria 20% obciążenia parę ruchów na rozgrzewkę
2 seria 40% obciążenia 5 ruchów
3 seria 60% obciążenia 2 powtórzenia
4 seria docelowa 100% obciążenia na 8 ruchów (oznacza to, ze te 100% dotyczy maksa na 8 ruchów, a nie maksa na 1 prawidłowy ruch)
5 seria z olei to zejście 80% obciążenia z serii 4 i również docelowo około 8 ruchów

jak uda się osiągnąć zakładaną liczne powtórzeń to dokładasz albo powtórzeń, albo ruchów.

 

Tomasz Maciołek Fizjoterapeuta 20 October 2020
0