SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Współczynnik aktywności fizycznej

Cześć, jaki współczynnik aktywności fizycznej użyć do obliczenia cpm w popularnych kalkulatorach internetowych? 30 lat, 172cm wzrostu w, 75kg, chodzę średnio 16-17k kroków dziennie i robię 3-4 treningi siłowe tygodniowo po 45min - 1h. Kardio nie robię. Czy 2500 kcal to wystarczającą ilość na redukcję tkanki tłuszczowej?

GibkiWaldek 21 stycznia 2022
Ekspert odpowiada

Witaj! 

Widzę, że trochę zbyt mocno się zagłębiasz w szczegóły, a jest to zupełnie niepotrzebne, tym bardziej że tego typu wyliczenia, to tylko szacunki, które i tak należy zweryfikować z tym, co będzie się działo. Każdy z nas jest inny, ma inną genetykę i inaczej reaguje na bodźce. 

Najlepiej skorzystaj z naszego kalkulatora, do którego solidnie się przyłożyliśmy i z pewnością jest najlepszy w sieci. Oprócz otrzymanego zapotrzebowania, które będzie uwzględniało Twój cel, otrzymasz także rozkład makroskładników, który także jest kluczowy i sugeruje trzymać się go. 

https://potreningu.pl/kalkulatory/bmr

Niekiedy problematyczny jest dobór właściwego poziomu aktywności, ale sugeruje, byś wpisał średnią aktywność. Pamiętaj jednak, że żadne kalkulatory, ani wyliczenia na kartce nie dają 100% powności. Dlatego, przyjmij na początku to, co otrzymałeś, ale wyciągnij wnioski po ok. 2 tygodniach. Jeśli Twoja waga drgnie zaledwie odrobinę w dół, to odejmij jeszcze 300 kcal, a w przypadku gdy delikatnie wzrośnie, odejmij nawet 500 kcal. 

Jeśli szukasz przykładowych i sprawdzonych rozwiązań, to punktem wyjścia mogą być porady zawarte w tym artykule. 

Polecamy również: Gotowa dieta odchudzająca i trening z hantlami dla nastolatka

Ważne, abyś nie zignorował w tym czasie zapotrzebowania na białko. 

Polecamy również: Białko serwatkowe, a odchudzanie. Czy warto stosować białko podczas redukcji?

Nie ma też nic złego w tym, aby dla większej motywacji od początku rozważyć zastosowanie spalacza tłuszczu.

 

Inez Gorońska Mistrzyni Polski 22 stycznia 2022
0
Zawarte treści mają charakter wyłącznie edukacyjny i informacyjny oraz mogą zawierać lokowanie produktu. Starannie dbamy o ich merytoryczną poprawność. Niemniej jednak, nie mają one na celu zastępować indywidualnej porady u specjalisty, dostosowanej do konkretnej sytuacji czytelnika.