SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening na redukcji split czy FBW?

Witam jestem na redukcji mam dietę nie wiem jaki plan treningowy wybrać aby dobrze rozbudować sylwetkę split czy fbw? Zależy mi też na sile

pleylak@wp.pl 17 January 2021
Ekspert odpowiada

Witaj!

Pewnie Cię zmartwię, ale niestety niemożliwa jest rozbudowa masy mięśniowej podczas redukcji. Na redukcji najważniejsze jest, aby utrzymać jak największą część zdobytej masy mięśniowej. Rozbudową sylwetki, jak i poprawą wyników siłowych, będziesz mógł zająć się dopiero po redukcji, podczas okresu tzw. "masy".

Jaki trening najlepszy na redukcji?

Z uwagi na to o czym wspomniałem, czyli utrzymanie masy mięśniowej, trening na redukcji powinien opierać się głównie na podstawowych, wielostawowych ćwiczeniach, w dość niskim zakresie powtórzeń. Dobrze też, aby każda partia mięśniową była trenowana częściej niż raz w tygodniu, stąd moim zdaniem lepiej sprawdzi się w tym okresie trening góra / dół, push / pull, lub nawet FBW. Więcej o treningu siłowym podczas redukcji przeczytasz w naszym artykule.

Polecamy również: Trening podczas redukcji tkanki tłuszczowej

Trening "na masie"

W tym przypadku trening możemy urozmaicić o różnego rodzaju ćwiczenia izolowane, dostosowując je pod nasze braki w sylwetce. Możemy też obrać priorytet treningowy, jeśli jakaś partia tego wymaga. W tym okresie regeneracja powinna być na wysokim poziomie, więc możemy trenować każdą partię z większą objętością i intensywnością, obniżając częstotliwość jej treningu. Dlatego tu dla odmiany dobrze sprawdzi się split, choć równie dobrze dalej możemy ćwiczyć podziałami jak na redukcji. Pamiętać jednak musimy o stałej progresji, co zmusi też nasz organizm do budowania siły mięśniowej.

Polecamy również: Trening na masę - zasady, przykładowy trening

Przemek Górynowicz Zawodnik IFBB 19 January 2021
0