SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Siłownia i kalistenika 6 razy w tygodniu

Siemano chciałem trochę zmienić plan treningowy i zacząć robić Siłownia i kalistenika trening 6razy w tygodniu 2razy partie w tygodniu treningi na przemiennie, Staż z siłownia prawie 2 lata z kalistenika 3 miesiące Treningi robił bym partiami na przemiennie czyli Pon klata tric drążki Wt plecy bic siłka Sr nogi barki drążki I tak dalej co o tym sądzicie

Golomb8985 20 September 2022
Ekspert odpowiada

Witaj!

Na tym etapie możemy ocenić jedynie sam pomysł. 

Jeżeli kręci Cię trening kalisteniki lubisz trenować z ciężarem własnego ciała, to jak najbardziej takie rozwiązanie możesz zastosować. Przede wszystkim powinniśmy zajmować się tym, co sprawia nam radość i przyjemność. Wtedy również efekty treningu będą dużo lepsze, bo trening, który daje nam przyjemność, wykonujemy z większym zaangażowaniem. 

Polecamy również: Kalistenika czy siłownia? Co wybrać?

Kalistenika może być fajnym dodatkiem funkcjonalnym do treningu siłowego. Zadbasz tutaj o mobilność i sprawność Twojego ciała.
Musisz tylko uważać, aby nie przekombinować z objętością i intensywnością treningu. Mam na myśli to, abyś również zadbał o kwestie regeneracji. 6 treningów w skali tygodnia to może być zbyt dużo, więc obcerwuj swoje ciało.

Co więcej, kalistenika bardziej bazuje na wytrzymałości mięśniowej niż sile. Dlatego planując takie połączenie, w treningu siłowym możesz skupić się na nieco niższych zakresach powtórzeń. Pozwoli Ci to na "atakowanie" mięśni na różne sposoby, jak i będzie chroniło, aby zbyt szybko nie doprowadzić do wypalenia progresji. Oczywiście im większy będziesz im więcej masy mięśniowej zbudujesz tym w treningu kalistenicznym może być nieco trudniej. 

Jeśli pojawi się problem z regeneracją, to wprowadź więcej dni wolnych. Np. 3 dni treningowe, dzień wolnego, 3 dni treningowe, dzień wolnego itd. 
Pamiętaj również o wykorzystaniu ewentualnej suplementacji okołotreningowej, jak aminokwasy EAA, które będą wspomagać regeneracje powysiłkową. Utrzymuj również odpowiedni poziom białka w diecie. Swoje zapotrzebowanie na kalorie i makroskładniki, sprawdzisz przy pomocy poniższego kalkulatora. 

https://potreningu.pl/kalkulatory/bmr

Tomasz Maciołek Fizjoterapeuta 21 September 2022
0