SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Redukcja - BRAK EFEKTOW

Waga 103, wzrost 191. Wyliczylem ze moje zapotrzebowanie dzienne bez diety to 3300kcal, odjalem od tego 1000, i wyszlo mi ze aby schudnac powinienem jesc 2300kcal aby chudnac w tepie 1 kg tygodniowo. Z czego białko - 230g (920kcal), tluszcz - 63g (575) weglowodany - 201 (reszta kcal) Witam wszystkich. Czy jest ktos w stanie odpowiedziec, doradzic mi ? Mianowicie chodza mi po glowie ostatnio 3 tematy. Pierwszy z nich: Ok 2 tyg temu zaczalem redukcje, wazylem 103 kg, wzrost 191, z fundamentow odzywiania wyliczylem sobie kcal zeby spalac 1kg tygodniowo, 2300kcal, efekt tego jest taki, ze efektu nie ma, poza wizytami w wc przez nadmiar bialka nie widze po sobie zebym chudl a waga tez stoi w miejscu, lub wacha sie miedzy 102-104kg, tu moje pytanie, czy za szybko chce liczyc na efekty i po prostu powinienem isc w swoje, i po paru tygodniach dopiero przyjda efekty, czy rzeczywiscie cos robie nie tak ? A po trzecie to jak wyliczac kcal np. z pierogow, zup itp. ?

Kacper24021 22 September 2020
Ekspert odpowiada

Witaj! 

Na wstępie chciałabym zwrócić szczególną uwagę, że w przypadku redukcji zbyt duży pośpiech wcale nie sprzyja ani efektom, a tym bardziej stabilności tych efektów. W praktyce wygląda to tak, że czym wolniej chudniesz tym łatwiej będzie Ci utrzymać wypracowane efekty. W tym przypadku świetnie sprawdza się powiedzenie "co nagle to po diable". 

Jak duży powinien być deficyt kaloryczny? 

Oczywiście deficyt kaloryczny, czyli jedzenie poniżesz zapotrzebowania jest absolutnym i podstawowym warunkiem każdej redukcji wagi. Bardzo głęboki deficyt na poziomie 1000-1500 stosuje się u osób z bardzo poważną nadwagą, która to zagraża im zdrowiu. U osób młodych i zdrowych powinien on wynosić ok 500 kcal. Najłatwiej obliczyć swoje zapotrzebowanie przy pomocy kalkulatora BMR, a następnie od drugiego wyniku odjąć właśnie te 500 kcal. Myślę że w Twoim przypadku powinno być to nie mniej niż 2500 kcal. 

https://www.sfd.pl/art/Kalkulatory/Kalkulator_kalorii_BMR-a3734.html

Czy liczą się tylko kalorie? 

Niestety NIE. Liczy się także dobór produktów spożywczych. Jeśli w Twojej diecie będą obfitowały produkty o wysokim stopniu przetworzenia, produkty zawierające cukier, fast foody, słodzone napoje, soki, a nawet duże ilość owoców, to niestety może mieć to negatywny wpływ na ubytek wagi. Dlatego zweryfikuj jak to wygląda u Ciebie. 

Czy sama dieta wystarczy?

Nie zawsze jest to wystarczający czynnik. Zawsze jednak warto dołożyć jakąkolwiek aktywność fizyczną. Oczywiście najbardziej korzystny jest trening oporowy. Jeśli nie masz możliwości trenowania na siłowni, to spróbuj choćby w domu. Takie podstawowe treningi możesz wykonać bez sprzętu. Znajdziesz je pod tym linkiem. https://www.sfd.pl/wyszukaj/t-sprzętu-.html?save=1

Co jeszcze można zrobić, aby przyspieszyć efekty? 

Warto rozważyć zakup spalacza tkanki tłuszczowej, gdyż ma on wiele zalet i potrafi być prawdziwym akceleratorem postępów. Czasami potrzebujemy takiego zapalnika i on właśnie może pełnić taką rolę. Koniecznie zerknij w poniższy artykuł myślę, że rozwieje on wiele Twoich wątpliwości. 

https://www.sfd.pl/art/Odchudzanie/Pułapki_dietetyczne_podczas_odchudzania,_redukcji-a4729.html

 

Inez Gorońska Mistrzyni Polski 22 September 2020
2