SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Pośladki

Na siłowni cwicze juz rok, wszystko szło po mojej mysli do czasu bo ladnie progresowalam, bylo fajne czucie w pośladkach a od kolo 2 tygodni mimo nadwyżki mam problem z progresem ciężaru i z czuciem pośladków, przez co szybko sie irytuje i mam problem z skończeniem treningu. Jakies porady?

Kasia 28 February 2021
Ekspert odpowiada

Cześć Kasia!

Nie napisałaś dokładnie, z czym jest ta nadwyżka i z czym problem, dlatego do tematu podejdę na dwa sposoby.

Jeżeli masz na myśli obciążenie treningowe i progresje obciążenia, być może ciężar, jaki obecnie stosujesz jest zbyt duży. Oznacza to, że wykorzystujesz obciążenie, z którym musisz nieco powalczyć, dlatego też tracisz na czuciu mięśniowym.

W mojej opinii zastosowanie znacznego obciążenia w przypadku treningu pośladków nie jest błędem. Jednak nie może odbywać się to kosztem techniki treningowej. Wykonaj 2-3 serie lżejsze, gdzie wczujesz się w prace pośladków, wyczujesz jak pracuje mięsień, a później wykonaj 2 nieco cięższe serie, gdzie powalczysz z ciężarami. To dość normalne, że nie będziemy aż tak czuć pośladków, jak w przypadku powolnych, wykonywanych pedantycznie ruchów. 

Wszystko zależy też od ćwiczeń, jakie wykonujesz:


  • przysiady, martwy ciąg, hip thrust, wykroki - są to te ruchy, gdzie możesz zastosować nieco większe obciążenie i z powodzeniem nie bać się, że nie czujesz do końca samych pośladków

  • odwodzenia, wyprosty, kicback - wszelkie ruchy izolowane, tutaj powinniśmy bardziej skupić się na zakresie ruchu, na czuciu mięśniowym, na pracy wyłącznie mięśnia pośladkowego, nie stosując znacznego obciążenia. 

Podrzucam również przykładowe ćwiczenia na pośladki, które powinnaś robić:

Polecamy również: Jak trenować pośladki? Najlepszy trening na kształtne pośladki

 

Tomasz Maciołek Fizjoterapeuta 28 February 2021
0