SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Posiłek po treningu siłowym bez tłuszczu?

Witam, Czy to prawda, że przed i po treningu siłowym powinno się jeść posiłki bez tłuszczy? I czy w dzień treningowy (siłowy) powinien być jeden posiłek bez węglowodanów? Np. Rano przed treningiem białko + węglowodany po treningu to samo, za jakiś czas dwa posiłki z białkiem tłuszczem i węglowodanami, a na kolacje białko + tłuszcz. Tak miałam kiedyś rozpisaną dietę. Czy tak musi być?

Radi 18 February 2021
Ekspert odpowiada

Witaj! 

Nie, nie musisz się do tego stosować. Takie zalecenia i rozpiskę zapewne zarekomendował jakiś trener, bo podpatrzył ją u zawodnika lub zawodniczki, która przygotowywała się do zawodów. O ile takie zalecenia mogą mieć sens w ostatnich fazach redukcji i szlifu formy przed samymi zawodami, to u osób trenujących amatorsko, szczególnie w okresie robienia masy mięśniowej, przyniosą więcej szkód niż pożytku. 

Tak samo więcej szkód przyniesie kopiowanie treningu od zaawansowanych zawodników, zamiast dostosowywanie treningu do swojego poziomu zaawansowania, celu, czasu, a także pracy/nauki, która także ma wpływ na poziom regeneracji. 

Warto też wiedzieć, że zawodnicy w większości opierają się na wspomaganiu farmakologicznym. W ich organizmach zachodzą zupełnie inne reakcje niż u osób trenujących bez takiego wspomagania. 

Dlatego, bazuj na poradach dla osób początkujących, staraj się nie odbiegać mocno od standardowych zaleceń żywieniowych, za to skoncentruj się na jakości diety i eliminacji produktów przetworzonych, jak i tych, które zawierają cukier. 

Koniecznie zerknij do artykułu eksperta Maciej Sulikowskiego i wyciągnij kolejne wnioski. 

Polecamy również: Pierwszy rok treningu na siłowni: szanse i zagrożenia

Drugi artykuł, który dla Ciebie sugeruje, to poradnik dla osób trenujących w domu. 

Polecamy również: Fit Poradnik dla ćwiczących w domu! Co i jak trenować w domu?

Inez Gorońska Mistrzyni Polski 18 February 2021
0