SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Początki w nabieraniu masy mięśniowej

Dzień dobry. Jestem ektomorfikiem, typowym przykładem gościa ,,skinny fat". Mam 20 lat, 181cm wzrostu, ważę 68-70kg (ta masa się cały czas waha albo mam zepsutą wage) i mam tkanke tłuszczową na poziomie 12%. Posiadam zestaw gum treningowych, zginacze do przedramion i drążek do podciągania (zawieszony we framudze drzwi). Czy z takim sprzętem mam szanse na zbudowanie sensownej masy mięśniowej, czy jednak pozostaje tylko siłownia? Czy powinienem najpierw zacząć od odchudzania czy już startować z nabieraniem mięśni? Z góry dziękuję za wytłumaczenie mi tematu i odpowiedź na dwa pytania. Pozdrawiam

Jem_Placki 28 February 2021
Ekspert odpowiada

Witaj!

Mając do dyspozycji w zasadzie tylko ciężar własnego ciała, nie możesz liczyć na spektakularne efekty.

W pewnym stopniu taki trening może poprawić wygląd sylwetki, a także takie parametry jak siła czy wytrzymałość mięśniowa, jednak żeby sensownie rozwinąć masę mięśniową, niezbędny jest, chociaż podstawowy sprzęt. Skupmy się jednak na treningu z ciężarem ciała. Z jakich ćwiczeń powinieneś korzystać? Dowiesz się z naszego artykułu. Na podstawie tych ćwiczeń można już ułożyć dobry trening ogólnorozwojowy. 

Polecamy również: 10 najlepszych ćwiczeń z ciężarem własnego ciała

Masa czy redukcja?

Z tego, co piszesz, Twój poziom tłuszczu nie jest jakiś wysoki. Jednak odstający brzuszek z pewnością będzie psuł wygląd całej sylwetki. Dlatego zacząłbym od delikatnej redukcji tkanki tłuszczowej. Z pewnością przyjdzie Ci to łatwiej niż rozbudowa masy mięśniowej, nie mając do dyspozycji sprzętu. Poza tym - u początkujących często ma miejsce tzw. "rekompozycja", czyli jednoczesne spalanie tłuszczu i rozbudowa masy mięśniowej, nawet na ujemnym bilansie kalorycznym.

Aby ustalić swój bilans kaloryczny, skorzystaj z poniższego kalkulatora BMR.

kg
cm
lat

Przemek Górynowicz Zawodnik IFBB 01 March 2021
0

Dziękuje!

Jem_Placki 02 March 2021