SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Początek redukcji 1200 kalorii przy wadze 85kg

Witam mam 35 lat 85 kg wychodzi mi że kaloryczność dzienna to 1628 kalorii. Zależy mi na redukcji więc czy 1200 kalorii jest ok? Na początku chce się skupić na odżywianiu z czasem wprowadzić ćwiczenia - znam siebie i jak zacznę wszystko od razu to szybko się poddam. Czy powinnam wprowadzić jakieś białko? Czy jakiś inne produkty?

gunia 21 March 2021

Spalacz tłuszczu - REDOX Extreme



Ekspert odpowiada

Witaj!

Na pewno zapotrzebowanie musisz jeszcze raz wyliczyć, bo 1200 kalorii dla Ciebie to zdecydowanie za mało. Można powiedzieć, że to głodówka, a niestety to nie jest nic zdrowego, jeśli trwa dłużej niż jeden dzień.

Na początku owszem pewno efekty byłyby zadowalające, jednak po czasie organizm się zbuntuje i efekt będzie odwrotny do zamierzonego.  

Skorzystaj z tego wzoru i policz jeszcze raz: 

kg
cm
lat

Następnie na początku obetnij około 400 kalorii i obserwuj reakcję organizmu. Zejście poniżej 1500 kcal będzie dużym błędem.

Pamiętaj, żeby jeść zdrowo, bazować na pełnowartościowych produktach. Kaloria kalorii nie jest sobie równa i niestety nie tylko bilans kaloryczny jest ważny, ale także makroskładniki i z czego je będziesz czerpać. 

Poczytaj trochę o zdrowym odżywianiu i powoli wprowadzaj zmiany, bo jak sam mówisz, jeśli, zmienisz wszystko na raz to sam długo nie, wytrzymasz. 

Polecamy również: Zdrowe odżywianie - jak zacząć? Podstawy żywienia dla początkujących

Aktywność fizyczną wprowadzaj od razu, nie musi to być trening na siłowni na sam początek, ale jakakolwiek forma cardio np. szybki marsz. Na start niech to będzie, chociaż 4 x w tygodniu po 30 min i z czasem zwiększaj. Kolejno jak już oswoisz się z odżywianiem i minimalną ilością aktywności w postaci cardio kolejnym krokiem niech będzie trening siłowy, na początku trening FBW 3 x w tygodniu naprawdę wystarczy. 

Polecamy również: Trening FBW - 10 zalet stosowania Full Body Workout

Koniecznie musisz zadbać o witaminy i minerały- najprościej zamówić dobry kompleks witamin. Dodatkowo magnez, omega 3, witamina D3K2.

Odżywki białkowe są bardzo pomocne i jak dla mnie to podstawa w diecie redukcyjnej. Pomoże ci to zrealizować zapotrzebowanie na proteiny, a ponadto odzywki są super urozmaiceniem  posiłków. 

Pozdrawiam,

Mariusz. 

Mariusz Żaba IFBB PRO 22 March 2021
0

Dziękuję a jeśli spalę 120 kcal to odliczam to do tych 1500 czy to pozostaje bez zmian? I czy kaloryczność poszczególnych posiłków jest ważna (,jesli tak to ile na śniadanie obiad itp.) czy bierzemy tylko pod uwagę cały dzień?

Anonim 23 March 2021
Ekspert odpowiada

Nie odliczaj tych kalorii które spalisz, po to je spalasz żeby być w większym deficycie. 
Jeśli przykładowo wyjdzie Ci 200g białka na cały dzień to rozłóż je po równo na posiłki, węglowodanów najwięcej daj okołotreningowo, tłuszczy przed i po treningu unikaj, zrób jeden posiłek(śniadanie lub kolację) białkowo-tłuszczowy gdzie daj z 30-40g tłuszczy a resztę rozłóż po równo do innych posiłków. 

Mariusz Żaba IFBB PRO 23 March 2021
0

słownik mi źle dobrał słowo miało być doliczam a nie odliczam. Chodzi o to że jak dziennie mam 1500 kcal i trening wychodzi że spale 120 kcal to powinnam dzienny limit kcal mieć 1620 czy zostawić te 1500?

Anonim 23 March 2021
Ekspert odpowiada

Ja zrozumiałem o co ci chodzi. Nic nie dodajesz kalorii bo po co? dodasz kalorii to nie będziesz w deficycie a po to wykonujesz aktywność żeby pogłebic deficyt i spalać smalec. 

Mariusz Żaba IFBB PRO 23 March 2021
0

Dziękuję za pomoc

Anonim 23 March 2021