SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Plan treningowy

Czy taki plan treningowy jest dobry cel masa 3 dniowy 64 kg 178 cm 15 lat staż okolo pół roku Poniedziałek: Plecy klata barki triceps biceps jedno cwiczenie na brzuch Środa: 5 cwiczen nogi 3 cwiczenia btzuch Piątek: Plecy 2 cwiczenia Klata 2 cwiczenia Barki dwa cwiczenia Biceps triceps(okolo 10 serii) Brzuch

Bartek321345 30 September 2022
Ekspert odpowiada

Witaj!

Trudno tutaj cokolwiek sensownego doradzić, bo przedstawiłeś nam jedynie podział grup mięśniowych w skali tygodnia oraz orientacyjną ilość ćwiczeń, jakie planujesz wykonać. 

Z tego, co widzę, to ma być to podział Góra, Dół, Góra?
Jeżeli tak, to można w taki sposób trenować pod warunkiem, że dni będziesz przeplatał.

Czyli, jeśli pierwszy tydzień robisz górę, dół, góra, to drugi tydzień treningowy zaplanuj dół, góra, dół. 
Wtedy wszystkie grupy mięśniowe będą trenowane z podobną częstotliwością. 

Układając plan, ćwiczenia i dobierając ilość serii, kieruj się bardziej zasadami, jakie panują w treningu FBW:

Polecamy również: Błędy w treningu FBW. Skuteczny plan treningowy FBW

Gdy wybierzesz ćwiczenia i rozpiszesz to na ilość serii i powtórzeń, to śmiało wklej plan ponownie, to ocenimy, czy dokonałeś dobrych wyborów i zmian. 
Bo na chwilę obecną jedynie mogę podesłać Ci gotowe rozwiązania jak np.:

FBW z podziałem A i B
https://www.sfd.pl/FBW_z_podziałem_na_trening_A_i_B-t1135967.html

PUSH PULL
https://www.sfd.pl/Push_Pull-t1135960.html

PUSH PULL FBW
https://www.sfd.pl/Push_Pull_FBW-t1136031.html

Możesz na spokojnie wzorować się na tych planach i zmajstrować coś, co będzie odpowiadało Twoim wymaganiom. 
Możesz też po prostu skorzystać z tych planów, jakie podałem za przykład i mieć pewność, że od początku robisz wszystko zgodnie z założeniami. 

O czym należy pamiętać?

Maksymalnie dbaj o technikę. Masz 15 lat, przyjdzie czas na duże ciężary, teraz musisz zadbać o to, aby Twoje ciało wykonywało ruch zgodnie z jego przeznaczeniem.

Tomasz Maciołek Fizjoterapeuta 02 October 2022
0