SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Plan treningowy do oceny SPLIT 6 DNIOWY

Witam, od tygodnia trenuję splitem 6 dniowym ( po 1 tygodniu czuję się super ) i tu moje pytanie, głownie zalezy mi na budowie masy miesniowej ale tez siły i czy jadąc tym planem przyrosty będą spoko czy jednak dac sobie spokój? Dodam ze jade bez SAA (tylko kreatyna, carbo i wpc)

dwtckev 21 September 2020
Ekspert odpowiada

Witamy!

Temat nazwałeś "plan treningowy do oceny 6-dniowy" a jednak nigdzie nie podałeś planu, jakim trenujesz
nie wiemy więc:
-jaka jest objętość, ile wykonujesz serii i powtórzeń,
-nie wiemy jak połączyłeś grupy mięśniowe i czy w ogóle je połączyłeś, czy codziennie trenujesz inną partię,
-nie napisałeś też nic o stażu, jaki posiadasz.

Czy plan będzie więc odpowiedni dla Ciebie?
Podałeś jedną bardzo ważą wiadomość. Trenujesz naturalnie, a więc z góry można założyć, że plan tego typu nie jest dla Ciebie. Dlaczego?
Jak wykazują badania naukowe osoby trenujące naturalnie, powinny pobudzać częściej mięśnie do wysiłku, a robić to lżej.

Polecamy również: Jak często trenować? Split czy FBW - badania naukowe

Jaki plan treningowy wybrać?
Jeżeli zależy CI na treningu typu SPLIT, możesz go wykonywać, jednak wybrać bardziej złożoną opcję i nie poświęcać całej sesji treningowej na jedną grupę mięśniową. O ile w przypadku treningu nóg będzie to miało jeszcze swoje zastosowanie, tak inne grupy mięśniowe nie potrzebują tyle czasu na wysiłek. 
Połączyć można grupy mięśniowe, tak, aby wykonać maksymalnie 4 sesje treningu siłowego w tygodniu. Więcej sesji dla osoby trenującej naturalnie jest zbędna. Musimy pamiętać o tym, że nasze mięśnie rosną, kiedy odpoczywają. Nie rośniemy na treningu. 

Moja propozycja, przejdź na plan PUSH PULL LEGS
będziesz miał połączenie jakby splita z treningiem bardziej złożonym możesz wyczytać, że obecnie jest to jedna z najbardziej popularnych metod treningowych. 

Tomasz Maciołek Fizjoterapeuta 22 September 2020
0