SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

odchudzanie

Witam. Jestem Klaudia mam 24 lata i mam ogromny problem z tkanka tłuszczowa. W grudniu tamtego roku przy wadze 85 kg i wzroście 168cm zaczęłam treningi na siłowni , oraz dietę (cardio + siłowe ). Do dnia dzisiejszego udało mi sie zgubić do 68 kg. Cwicze 4x w tyg około 1-1:30h + staram się więcej ruszać za dnia . Wszystko było by dobrze , gdyby nie zawartość tkanki tłuszczowej jaką pokazuje mi waga , a mianowicie zaczynajac dietę i treningi, waga wskazywała 46,2 % tkanki tłuszczowej w organizmie 40.15 kg , a mięśni 46,8 , a teraz 44,5 , a tkanki tłuszczowej 36,5 (25 kg tłuszczu ). Sprawdzając właściwą tkankę tłuszczową na google wychodzi na to, ze moja tkanka tłuszczowa dalej jest w otyłości i to z zapasem w gore. Pytanie moje brzmi , czy mogę na cos chorowac i czy takie zjawisko jest normalne ? Ile w takim razie musze jeszcze schudnąć , by tkankę mieć na właściwym poziomie zdrowej sylwetki ? . Pozdrawiam

Klaudia 29 June 2022
Ekspert odpowiada

Witaj!

Bardzo dobrze, że w podjęłaś się pracy nad sylwetką i zadbałaś o swoje zdrowie, bo w tym wieku, to ostatni dzwonek na to, aby zapobiec negatywnym zmianom zdrowotnym, które mogą skutkować na całe Twoje życie, gdyż nadwaga to nie tylko estetyka, ale poważne konsekwencje zdrowotne. 

Jeśli na początku redukcji wagi, rozpoczęłaś pierwszy raz w życiu treningi siłowe, to Twoje mięśnie zaczęły się również wypełniać glikogenem. Sylwetka stała się bardziej "twarda" i jędrna. Jeśli jednocześnie z treningami rozpoczęłaś dobrze zbilansowaną dietę z wysokim udziałem białka (na poziomie minimum 30% dziennego zapotrzebowania), to taki ubytek wagi, który nastąpił przez ostatnie pół roku, musiał w przeważającej części pochodzić z balastu tkanki tłuszczowej, którą nosiłaś na sobie. 

Na ten temat jeden z naszych ekspertów napisał świetny artykuł, do którego gorąco Cię zapraszam. 

Polecamy również: Białko serwatkowe, a odchudzanie. Czy warto stosować białko podczas redukcji?

Zerknij także w najnowsze Stanowisko Międzynarodowego Żywienia Sportowego.

Polecamy również: Białko - Stanowisko Międzynarodowego Stowarzyszenia Żywienia Sportowego

Podczas odchudzania, owszem następuje pewien ubytek tkanki mięśniowej, ale z pewnością nie taki, jak wskazuje waga, szczególnie jeśli dieta była bogata w białko oraz wykonywany był trening siłowy. Urządzenia, które analizują skład naszego ciała, są często nieprecyzyjne.

W przypadku tego rodzaju urządzeń warto kontrolować skład ciała oraz wagę na tym samym urządzeniu, na którym robiliśmy pomiary przed rozpoczęciem odchudzania. 

Jednym ze sposobów kontrolowania masy ciała jest pomiar talii, np. co tydzień lub dwa. Drugą opcją jest wykonywanie zdjęć sylwetki, np. raz na dwa tygodnie lub na miesiąc. Wtedy efekty mamy widoczne gołym okiem. 

Każdą redukcję warto wspomóc spalacze tkanki tłuszczowej. Dwie porcje dziennie (pierwsza rano, druga 4-6 godzin później) z pewnością przyspieszą Twoje zmagania z nadmiernymi kilogramami. 

W celu sprawdzenia BMI - podrzucam kalkulator. https://potreningu.pl/kalkulatory/bmi

Po tak długim czasie redukcji warto także obliczyć ponownie swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, uwzględniając obecną wagę. https://potreningu.pl/kalkulatory/bmr

Agata Bugorska Trener personalny 01 July 2022
0