SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Niski poziom tłuszczu

Całe życie borykam się z niedowagą, przy wzroście 176 cm ważę obecnie 54 kg, jeżeli ufać wadze moja masa mięśniowa, tłuszcz trzewny, woda i masa kostna są ok, za to bardzo mało mam tkanki tłuszczowej. Nie jem wcale jakoś lekko, bądź mało kalorycznie, wręcz przeciwnie ;) Natomiast często pomijam śniadania, bo nie mam na nie pomysłu Chciałabym zacząć ćwiczyć, żeby się lepiej czuć i zarysować mieśnie, jednak boje się, że stracę jeszcze więcej tkanki tłuszczowej... Co polecicie?

grabs0n 17 February 2021
Ekspert odpowiada

Witaj!

Na początku zaznaczę, że śniadanie wcale nie jest obowiązkowym posiłkiem i nie jest tak, jak kiedyś uważano, że jest najważniejszym posiłkiem w skali dnia. Jednak w Twoim przypadku, spożywanie obfitego śniadania, może przysłużyć się poprawie masy ciała. 

Jeśli jesteś osobą zdrową, to problem z niską wagą, należy rozwiązywać przede wszystkim zwiększeniem ilości spożywanych kalorii oraz treningiem siłowym. Są osoby, które mają super szybką przemianę materii, muszą jeść dużo, aby przytyć, znacznie więcej niż inni. Niestety bywa też tak, że jeśli faktycznie policzymy kalorie takich osób, to wychodzi na to, że tych kalorii wcale nie jest tak dużo. Czasem jest to ilość zbyt mała, aby waga rosła. 

Jest to też częsty problem początkującej młodzieży. Nasz ekspert opisał to zagadnienie, a przeczytasz o nim tutaj. 

 

Polecamy również: Brak efektów w treningu: "robię masę czyli rzeźbę"

Co zrobić? 

Nie masz innego wyjścia jak jeść więcej i nie omijać żadnych posiłków. Warto natomiast skoncentrować się na tym, aby Twoje posiłki zawierały dużo kalorii w małej objętości no i aby były smaczne. Te dwa czynniki z pewnością poprawią obecną sytuację. 

Co zatem jeść na śniadanie?

Jeśli zależy Ci na bardzo szybkim śniadaniu, które jednocześnie dostarczy niezbędnych kalorii, to dobrym rozwiązaniem będzie wypicie odżywki typu gainer, którą możesz wzbogacić solidną łyżką masła orzechowego (np. 300 ml mleka, 100 g gainer + 50 g masła orzechowego). Takiego szejka nie musisz wypić natychmiast, ale możesz go popijać zaraz po przebudzeniu (małymi łykami lub nawet w drodze do pracy/szkoły). Oczywiście, jeśli wypijesz go na raz to jeszcze lepiej... 

Zawsze dobrym rozwiązaniem będzie jajecznica, z pełnoziarnistym pieczywem, a w ciągu dnia możesz podjadać zdrowe wysokokaloryczne przekąski takie jak np. "mieszanka studencka" lub różne rodzaje orzechów. 

Zerknij także do poniższego artykułu: 

Polecamy również: Jak przytyć i przybrać na wadze? Poznaj 6 wskazówek!

Polecamy również: Masz niedowagę? Dowiedz się jak szybko i bezpiecznie przytyć

Inez Gorońska Mistrzyni Polski 17 February 2021
0