SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Niedowaga

Dzień dobry mam problem bo zaczynam z siłownia i mam niedowagę około 2 kg nie podoba mi się mój % tłuszczu w ciele bo mam go około 15% lecz chce mieć więcej tkanki mięśniowej i nie wiem czy mogę redukować i budować mięśnie z niedowagą czy wejść na masę przytyć trochę i dopiero redukować

Ziemniak2008 29 June 2022
Ekspert odpowiada

Witaj! 

Niestety nie podałeś nam swojego wieku, więc swoje porady będę pisała bardzo ogólnikowo, gdyż nie mam kompletu informacji o Tobie. 

Jeśli nigdy wcześniej nie miałeś okazji trenować siłowo, to jest to dobry moment, aby rozpocząć treningu z planem treningowym typu FBW - czyli treningiem całego ciała. Przykładową rozpiskę takiego planu na cały rok z góry, znajdziesz w poniższym artykule. Jest to trening ukierunkowany na budowę tkanki mięśniowej. 

Polecamy również: Dieta i trening na masę dla początkujących, nastolatków

Jak wiadomo, aby budować masę, musisz być na dodatnim bilansie kalorycznym. Skoro twierdzisz, że Twoja sylwetka jest typu skinny fat (czyli mało mięśni, miękka i lekko otłuszczona), a poziom BF masz około 15%, to początkowo zostawiłabym tzw. zero kaloryczne. W ten sposób, zaczynając treningi na siłowni, Twoje mięśni wypełnią się, ciało nabierze większej tężyzny i kształtów, a tkanka tłuszczowa powinna delikatnie się zmniejszyć. 

U osób rozpoczynających trening stricte siłowe, jest to okres nazywany tzw. rekompozycją, szczególnie jeśli rozpoczynają od niskiej wagi (niedowagi). W przypadku osób z niedowagą redukcja nie będzie optymalnym rozwiązaniem. Niżej wklejam link do kalkulatora BMR. Przy jego użyciu sprawdzisz swoje dzienne zapotrzebowanie, czyli wspomniane "zero" kaloryczne.

https://potreningu.pl/kalkulatory/bmr

Pamiętaj też, aby zadbać o swoją dietę i wyeliminować z niego produkty o wysokim stopniu przetworzenia, gdyż mają one strategiczny wpływ na nasze zdrowie, a także wygląd sylwetki. Oczywiście nie zapominaj także o wyższym udziale białka w diecie, gdyż to właśnie białko jest budulcem dla naszych mięśni. 

Polecamy również: Jak bardzo szkodzi żywność przetworzona? Co jeść a czego unikać?

Agata Bugorska Trener personalny 01 July 2022
0