SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Metoda ćwiczenia bicepsu

Zacznę od tego że zacząłem trenować biceps bez sztangielek,ale wpadłem na sposób żeby ćwiczyć mięśnie za pomocą materiałowej torby w której zapakowałem ok 15 kg metalu i mam pytanie czy to dobry sposób,bo według mnie ruch podczas unoszenia ramion z ww.torbą jest taki sam jak przy podnoszeniu sztangielek,czy może ten sposób różni się czymś?

damiankolasinski614 10 May 2021
Ekspert odpowiada

Witaj.

Mięśnie dwugłowe ramion odpowiedzialne są za ruch uginania w stawie łokciowym.

Drugą funkcją jest jeszcze zgięcie w stawie ramiennym, ale tam pracują głównie stabilizując bark, gdy podnosimy coś większego powyżej linii sutków klatki piersiowej. Istnieją tutaj sprzeczne opinie ekspertów treningowych co do właściwej formy wykonywania uginań. Czy ruch kończyć na funkcji samego zgięcia w stawie łokciowym, czy kontynuując go dalej poprzez wysunięcie łokcia i mocniejsze spięcie mięśni. 

Najskuteczniejsze ćwiczenia na bicepsy znajdziesz w artykule, który napisałem odnośnie do 10 najskuteczniejszych ćwiczeń na bicepsy.

Polecamy również: 10 najskuteczniejszych ćwiczeń na bicepsy

Czy biceps "wie" jak go trenujesz? 

NIE. Twoje bicepsy nie będą miały pojęcia, czy wykonujesz serię sztangielkami, czy też innym ciężkim przedmiotem, którego dasz radę chwycić. 
Tutaj główna różnica będzie polegała na komforcie wykonywania ćwiczenia. Twoje mięśnie są zaprogramowane tak, aby dźwigać, co oznacza, że nie interesuje ich co podnosisz. 

Liczy się bardziej, ile podnosisz, jakim tempem, ile serii ile powtórzeń, liczy się czas napięcia mięśnia, jego przeciążenie mechaniczne. 
Mało tego, torba, z którą zamierasz trenować, może być dodatkowym bodźcem utrudniającym ćwiczenie, gdyż ciężar pewnie będzie delikatnie się bujał, co dodatkowo zmusi na mięśniach nieco cięższą pracę. 

Podsumowując
Możesz wykonywać uginanie z torbą z obciążeniem z takim samym efektem, jakby to były hantle. 

Tomasz Maciołek Fizjoterapeuta 11 May 2021
0