SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jakie białko dla wegetarianki? Ile białka na diecie wegetariańskiej?

dzień dobry jestesm dosyć zagubiona I potrzebuję odpowiedzi :)) jestem wegetarianką i trenuje po 30/35 minut dziennie(2 dni przerwy). myślę, że dostarczam swojemu organizmowi za mało białka, ale kompletnie nie wiem gdIe zacząć i jakie białko byłoby dla mnie odpowiednie.

majazof 01 October 2022
Ekspert odpowiada

Witaj! 

Osoby aktywne powinny dostarczać co najmniej 2 x tyle białka, ile wynosi podstawowe zapotrzebowanie dla osób nietrenujących. Nie chodzi tu tylko o wpływ na sylwetkę, gdyż trening przy niedoborach może nie przynieść żadnych efektów, ale także o szeroki wpływ na zdrowie i parametry zdrowotne. 

Białko jest makroskładnikiem, który odpowiada za regenerację tkanek w naszym organizmie i to nawet tych w mózgu. Dlatego niedobory tego makroskładnika w dłuższej perspektywie czasu wpłyną negatywnie na nasze zdrowie. Wegetarianie i weganie nie mają ułatwionego zadania, gdyż większość pokarmów roślinnych nie jest specjalnie zasobna w białko a te, które zawierają go w większej ilości, nie zawsze są związane z komfortem trawiennym. Wiele osób po nasionach strączkowych skarży się na bóle brzucha i gazy. 

Wydaje się, że obecnie problem ten został zażegnany i to na dwóch płaszczyznach. O ile wcześniej białko roślinne uznawano za gorsze i niekompletne, a odżywki białkowe nie były specjalnie smaczne, to w chwili obecnej uporano się z jednym i z drugim problemem. Dzięki mieszaniu białek roślinnych otrzymujemy kompletne odżywki, w których nie brakuje aminokwasów, a ponadto obecna technologia sprawia, że są one jeszcze bardziej naturalne i smaczne. Ważne, aby opierać się na mieszankach tzw. VEGAN PROTEIN. Trzy najlepsze produkty załączam niżej. 

https://sklep.sfd.pl/ALLDEYNN_VEGEROSE-opis41558.html

https://sklep.sfd.pl/ALLNUTRITION_Vegan_Pea_Protein-opis40740.html

https://sklep.sfd.pl/ALLNUTRITION_Vegan_Protein-opis40089.html

Natomiast, aby stwierdzić, ile faktycznie tego białka potrzebujesz, zastosuj nasz kalkulator. 

https://potreningu.pl/kalkulatory/bmr

Pamiętaj też, że osobie aktywnej, zwłaszcza wegetariance przyda się kreatyna, która naturalnie występuje w mięsach, a niestety poważne jej niedobory dotyczą diet roślinnych. Na dobrą sprawę wystarczą Ci 2 g kreatyny dziennie. 

Koniecznie zerknij też w poniższy artykuł. 

Polecamy również: Czy dieta wegańska jest bezpieczna? 8 zagrożeń diety wegańskiej

Inez Gorońska Mistrzyni Polski 02 October 2022
0