SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jak zakończyć redukcję?

Witam forumowiczów! Jestem obecnie na etapie kończenia redukcji i potrzebuję Waszej pomocy! 1. W jaki sposób zakończyć redukcję skutecznie? Teraz ćwiczę 4 razy w tygodniu trening push i pull i 7 razy w tygodniu trening cardio po 40 minut. Zaznaczam że chciałbym na początek uciąć cardio, które bardzo mnie męczy. 2. Czy przykładowo wrzucając 1-2 razy w tygodniu ziemniaki zamiast ryży (tak aby kalorie się zgadzały), które mają mniej węglowodanów będzie problemem dla diety? Czy taki niedobór węglowodanów może skutkować brakiem progresu?

BYDGOSKI MASZA 20 April 2021
Ekspert odpowiada

Cześć.

Domyślam się, że Twoim celem jest wolne wyjście z redukcji tak, aby nie utracić formy. Jeżeli cardio Cię już tak bardzo męczy to, zacznij od tego właśnie.

Na sam początek zmniejsz ilość sesji do 6 w tygodniu, czyli wykonuj nadal po 40 min, ale 1 sesję mniej. Najlepiej w dniu, kiedy masz najcięższy trening siłowy. Obserwuj organizm i po około 2 tygodniach, obetnij po 5 min cardio z każdej sesji i dodaj kalorii z węglowodanów. Umownie około 200 kalorii.

Stopniowo co około 2 tygodnie powtarzaj proces, aż do momentu kiedyś dojdziesz do lekkiego plusa kalorycznego, aczkolwiek cardio całkowicie bym też nie odpuszczał tylko te 4-5 sesji po 25-30 min w tygodniu z powodzeniem zostaw. 
Też kwestia, jaki masz cel długoterminowy, bo jeżeli, będziesz chciał dobudować masy mięśniowej to z czasem, musisz wyjść na większy plus kaloryczny. Jeżeli, nie znasz swojego zapotrzebowania kalorycznego łatwo, możesz go obliczyć z tego wzoru: 

kg
cm
lat


Ziemniaki są super źródłem węglowodanów i nie należy się ich bać. Mają przede wszystkim wysoki indeks sytości co np. na redukcji spory plus. 
Plus minus 100 g ziemniaków to około 20 g węglowodanów. Czyli 1 woreczek ryżu to około 400 g ziemniaków, tak sobie to zamieniaj. 

Polecamy również: Ziemniaki czy ryż? Porównanie okiem dietetyka

Pozdrawiam Mariusz. 

Mariusz Żaba IFBB PRO 20 April 2021
0