SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jak uwidocznić mięśnie? Co trzeba zrobić aby mięśnie były widoczne?

Cześć, mam 15 lat, ćwiczę wyczynowo sporty walki, wspieram kondycję do nich grając w tenisa ziemnego i robiąc crossa. Jestem aktywny, bo mam codziennie trening pod sporty walki codziennie inna aktywność. W niedzielę odpoczywam. Staram się jeść przyzwoicie. Czasami mi się zdarzy zjesc jakieś zakazane produkty np chipsy ale rzadko. Jem dużo białka, warzyw, produktów owsianych. Zwracam uwagę na to co jem aby być dobrym sportowcem. Niestety nie wiem dlaczego, nie widać u mnie mięśni. No mam mocne mięśnie brzucha, jestem w stanie zrobić 6 min deskę poprawnie, bo nadzorowany przez trenera. Mam twardy brzuch, bo w sportach walki ciągle jest w napięciu bym nie został "przytkany". Czemu nie widać tych mięśni?

Wsamloekczny 21 June 2022
Ekspert odpowiada

Witaj! 

Jeśli zależy Ci na wzroście mięśnie, to należy trenować pod kątem hipertroficznym i jak pewnie się domyślasz, jest to tzw. trening na masę.

Trenując sporty walki, tenis i cross, przede wszystkim rozwijasz wytrzymałość mięśniową i kondycję organizmu. Jednak nie są to aktywności zwiększające rozmiar mięśni. Dlatego, jeśli chcesz, aby Twoje mięśnie były większe, to należałoby co najmniej 2 razy w tygodniu wprowadzić trening siłowy, którego celem będzie właśnie rozbudowa mięśni. 

Standardowo taki trening powinien obejmować co najmniej 3 dni w tygodniu, jednak zważając na inne aktywności, które uprawiasz, możesz mieć problem z regeneracją, dlatego rekomenduje tylko 2 dni na samych podstawach. 

Przykładowe treningi znajdziesz tutaj: 

Polecamy również: Tydzień treningowy w 2 dni! Recepta dla zapracowanych

Polecamy również: Trening dla zapracowanych - wystarczą 2 godziny w tygodniu!

Jeśli chodzi o sposób odżywiania, to jakieś podstawy już łapiesz, jednak do wzrostu mięśni potrzebna jest odpowiednia ilość budulca w postaci białka oraz energii. Nazywa się to dietą na masę. Przykładową dietę znajdziesz niżej. 

Polecamy również: Co jeść na masę? Tania dieta na masę

Podsumowując

Zacznij trenować siłowo i zwiększ ilość kalorii (czyli jedz więcej niż teraz) i ilość białka. 

Agata Bugorska Trener personalny 23 June 2022
0