SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jak pokonać wilczy głód? Jak wygrać z ciągłym głodem?

Mam 19 lat i rok temu zakończyłem swoją redukcje , trwała ona pol roku , zrzuciłem 17 kg osiągnęłam dosyć niski poziom tkanki tłuszczowej i był taki moment ze zacząłem się źle czuć psychicznie , spadek libido ,zrobiłem się aspoleczny i miałem ataki wilczego głodu ,ze byłem w stanie zjeść naraz 10 000 kcal , starałem się jak mogłem żeby wychodząc z tej redukcji zwiększać kalorie stopniowo co tydzień o 200. Aktualnie minął rok od zakończenia redukcji i cały czas mam problem z sytością nie ważne jaki to będzie posiłek , muszę się kontrolować żeby nie zjeść za dużo ponieważ brakuje mi cały czas poczucia sytości po zjedzeniu posiłku. Chodzi mi oto ze przed redukcja jedząc dany posiłek przykładowo jajecznica z 3 jajek + pomidor +dwie kromki chleba byłem najedzony a teraz zjem tą samą ilość i nie mam tego poczucia sytości co kiedyś, musiałbym dosłownie zjeść 3 razy tyle , zastanawiam się czy jest jakiś sposób żeby wyleczyć ten problem ?

szymon_00 21 June 2022
Ekspert odpowiada

Witaj! 

Niestety nie pociesze Cię, bo problem z apetytem może trwać latami lub nawet nigdy nie ulec zredukowaniu. Nie jest to wcale rzadki przypadek po długotrwałej redukcji i tutaj niestety nie ma żadnych reguł.

Jako ciekawostkę podam Ci jeszcze, że największym wrogiem w tej sytuacji jest przygotowywanie smacznych posiłków i wybieranie produktów, które nam smakują. One jeszcze bardziej nakręcają nasz apetyt. W niektórych przypadkach sprawdzają się posiłki wysokoobjętościowe, których bazą jest duża ilość surowych warzyw. Warto też minimalnie przyprawiać potrawy i produkty, gdyż to właśnie przyprawy często też podsycają apetyt.

Ciekawym trikiem jest spożywanie większej ilości płynów przed posiłkiem (woda i zielona herbata), a także picie podczas posiłku (równie dużo).  

Staraj się również utrzymać mniejszą ilość posiłków w ciągu dnia, gdyż istnieją pewne przesłanki, że mniejsze a częstsze posiłki bardziej stymulują apetyt. 

Oczywiście unikaj też żywności przetworzonej, która szybko się trawi i tym samym skraca okres, w którym jesteśmy syci. 

Inną ciekawostką może być niełączenie przeciwstawnych smaków, czyli np. nie popijaj słodkim napojem (nawet takim zero) potraw słonych. Dowiedziono, że takie połączenia pozwalają zjeść więcej, a w Twoim przypadku tego nie chcemy. 

Dla niektórych także rozwiązaniem jest dieta IF. 

Możesz również znaleźć sobie jakieś zajęcie dla mózgu, kiedy to zaczynasz myśleć o jedzeniu. Bo głód, a łakomstwo to nie to samo. Być może któryś z tych trików lub kilka z nich jednocześnie pomogą Ci wygrać z wilczym głodem. 

Trzymam kciuki! 

Inez Gorońska Mistrzyni Polski 22 June 2022
0