SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jak dawkować beta-alaninę oraz kreatynę? Trening siłowy oraz rower

Cześć, kupiłem dzisiaj Beta-alanina 240kaps i kreatynę 3-creatine Malate 360kaps, chciałbym się dowiedzieć jak je dawkować, żeby działały skutecznie. Trening silowy FBW robię 2 razy w tygodniu, do tego dość intensywne treningi rowerowe po górach. Zdecydowałem się na taki zestaw suplementów ponieważ mam problem z regeneracja nóg. System pracy głównie nocny, w dzień odsypiam. Pozdrawiam Maciej.

Leman145 18 May 2021
Ekspert odpowiada

Witaj!

Problem, o którym piszesz, jest mi bardzo dobrze znany. Sam bowiem trenuję siłowo, a do tego uprawiam kolarstwo szosowe. Nogi dostają w kość zarówno na siłowni, jak i po 10-14 godzinach tygodniowo w siodle. 

Jeśli chodzi o kupione już przez Ciebie suplementy, optymalnym dawkowaniem będzie:

  • Beta-alanine Endurance Max - porcja 1 lub 2 kapsułki, w zależności od tolerancji na "szczypanie", przed (ok. 30 min) i po treningu rowerowym oraz siłowym; 
  • 3-Creatine Malate - codziennie rano porcja 4 kapsułek, a w dni z treningiem siłowym dodatkowa porcja ok. 30 min przed. 

Cytrulina, podstawa przy sportach wytrzymałościowych. 

Prócz produktów, o których wspomniałeś, suplementem, bez którego nie wychodzę na ciężką jazdę, jest właśnie cytrulina. Wyraźnie zwiększa wytrzymałość w czasie długiego treningu, a co najważniejsze w Twoim przypadku może zmniejszać potreningową obolałość mięśniową nawet o 40%. Więcej na temat tej odżywki oraz innych przyczyniających się do zwiększenia komfortu w czasie wysiłku, możesz przeczytać w artykule Macieja Sulikowskiego. 

Polecamy również: BCAA, arginina, cytrulina, a interwały, pływanie i sprinty

Jeśli przekonałem Cię, że naprawdę warto zainwestować w cytrulinę, to spory wybór znajdziesz również w sklepie SFD. Dawkowanie, które stosuję, to 5 g czystego jabłaczanu cytruliny (zazwyczaj jest to 6 g odżywki) na 30 min przed treningiem.

Powodzenia!

Łukasz Pszczołowski Zawodnik IFBB 19 May 2021
0