SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Gainer dla syna - jak przytyć?

Potrzebuje dla syna produkt na przytycie. Ma 50 kg przy 181 i zaczął chodzić na siłownię. Przygotowuje mu zdrowe posiłki. Koktajle białkowe. Mimo to nie może przytyc

zuzannaniemier 21 June 2022
Ekspert odpowiada

Witaj! 

To bardzo fajne, że coraz więcej młodych ludzi dba o zdrowie, formę i chce uprawiać jakiś sport/aktywność fizyczną. 

Faktycznie przy wzroście 181 cm, 50 kg to niedużo jak na młodego mężczyznę. Skoro celem Twojego syna jest zwiększenie wagi, to podstawowym warunkiem będzie zwiększenie kaloryczności diety. Rachunek jest prosty. Skoro je i nie tyje, znaczy, że je zbyt mało.

I tutaj faktycznie jest miejsce dla gainera, którego rolą właśnie jest zwiększenie kaloryczności diety oraz dostarczenie budulca, jakim jest białko. Ważne jednak, aby ten gainer był dodatkiem, który faktycznie zwiększy kaloryczność diety, a nie będzie zamiennikiem któregoś z posiłków. Ewentualnie może być dodatkowym posiłkiem. Szczególnie polecam dużą porcję gainera zaraz po aktywności fizycznej, a po powrocie do domu zjeść tradycyjny posiłek. 

Wybór gainerów na rynku jest naprawdę ogromny. Jeśli Twój syn stawia na smak, to polecałabym na pierwszy zakup gainer od marki ALLNUTRITION z serii Delicious. Jest to wysoko jakościowy produkt węglowodanowo-białkowy, który dla poprawy konsystencji i smaku został wzbogacony sproszkowaną maślanką. 

Aby podnieść kaloryczność takiego szejka, możesz dodać 1-2 łyżek masła orzechowego lub wspomnianego oleju MCT

Warto też pomyśleć o wprowadzeniu tzw. diety na masę, której doskonały przykład znajduje się tutaj:

Polecamy również: Dieta i trening na masę dla początkujących, nastolatków

Możesz też przejść do wyliczenia dziennego zapotrzebowania kalorycznego dla syna. Po wpisaniu wszystkich parametrów i aktywność kalkulator sam wyznaczy Ci ilość kalorii, którą syn powinien zjadać każdego dnia. Oczywiście należy uwzględnić CEL -- > budowanie masy mięśniowej. 

Wpiszcie w dowolny kalkulator kalorii jeden przykładowy dzień obecnego jadłospisu, aby sprawdzić, ile jadł to do tej pory i mieć porównanie z kalkulatorem oraz punkt wyjścia - ile kalorii należy dodać.

 https://potreningu.pl/kalkulatory/bmr

Jeśli po zwiększeniu kaloryczności diety waga nadal się nie zwiększy, warto dorzucać do posiłków przekąski typu mieszanka studencka, orzechy, olej MCT do koktajli oraz odżywkę typu gainer jako uzupełnienie posiłków. 

Agata Bugorska Trener personalny 22 June 2022
0