SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Czy ten plan treningowy jest dla mnie dobry?

Czesć, Mam 19 lat, ćwiczyłem kilka razy po 1-3 miesiące i przerwa (po prostu nie potrafiłem się zebrać). 180cm, 70kg, body fat około 12-14%. Czy poniższy plan treningowy pozwoli mi na rozbudowę całej sylwetki równomiernie? Chcę się tylko upewnić czy czegoś nie przeoczyłem. Raz w tygodniu: przysiad, martwy ciąg, wiosłowanie sztangą, przyciąganie linki wyciągu dolnego siedząc - na nogi i plecy Dwa razy w tygodniu: ławka, ohp, rozpiętki, uginanie ramion z hantlami stojąc, ściąganie drążka wyciągu górnego do bioder - na klatke, barki, biceps, triceps Przerwa między każdym treningiem 1 dzień, w którym sobie biegam. W międzyczasie przeplatane treningiem brzucha 2-3 razy w tygodniu. Nie zależy mi na zmaksymalizowaniu wzrostu masy mięśniowej, chcę tylko równo rozbudować całą sylwetke, bez pogłębiania jakichś wad, kontuzji i pobudzić serce do pompowania szybciej krwi:]

ceyyro 29 November 2021
Ekspert odpowiada

Cześć.

W procesie budowania sylwetki jednym z najważniejszych czynników jest systematyczność i powtarzalność, bez tego cały proces już na starcie spisany jest na nie powodzenia. Wtedy nawet najlepszy trening i odpowiednie odżywianie wiele nam nie pomogą, dlatego warto wytrwać w tym, co się robi, a efekty będą motywować do dalej pracy i będą pomagały utrzymać systematyczność. 

Może i rozpisany przez Ciebie przykład treningu nie jest zły, bo wszystkie partie w nim uwzględniłeś, ale jak dla mnie mimo wszystko do poprawy. 

Ułóż sobie dwa zestawy ćwiczeń i trenuj co drugi dzień, w każdym zestawie przetrenuj całe ciało np.

Zestaw A

  • przysiad
  • uginanie na maszynie leżąc 
  • wiosłowanie
  • wyciskanie hantli/sztangi skos dodatni
  • unoszenie hantli na bok barków+unoszenie w opadzie na tył barków
  • uginanie ze sztangą 
  • łydki 

 

  • Zestaw B

    martwy ciąg sumo
  • prostowanie na maszynie 
  • ściąganie drążka wyciągu górnego nachwytem 
  • ohp
  • rozpiętki
  • prostowanie ramion
  • brzuch 
  • To tylko taka moja propozycja na szybko i wtedy trenujesz A, przerwa, B, przerwa, A, przerwa, Przerwa , B, przerwa itd 
  • Dodatkowo tutaj możesz zaczerpnąć trochę więcej informacji. 

    Polecamy również: Trening FBW - 10 zalet stosowania Full Body Workout


A cardio rob sobie w dni wolne od siłowni. 

Pozdrawiam Mariusz. 

Mariusz Żaba IFBB PRO 29 November 2021
0