SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

czy ilość ćwiczeń jest odpowiednia?

Witam zmieniam plan treningowy i chcę się dopytać czy ostatnie ćwiczenie(uginanie hantla o kolano) to nie za dużo jak na jeden trening? Trening bicepsa raz w tyg. ćwiczenia: -zginanie przedramion ze sztangą stojąc 3 serie, -uginanie przedramion z hantlami stojąc 3serie, uginanie młotkowe 3 serie uginanie przedramienia w oparciu o kolano 2 serie na ręke.

wiadrowpluco 06 April 2021
Ekspert odpowiada

Witaj!

Jeśli chodzi o trening bicepsa, to podobnie jak triceps, jest on jedną z najmniejszych partii mięśniowych. W związku z tym nie musimy go trenować z tak dużą objętością, jak np. klatkę czy mięśnie naramienne. Poza tym nie można też zapominać, że biceps również jest angażowany przy treningu pleców. 

Z tego, co piszesz, to miałbyś w sumie na biceps 8 serii, co jest jak najbardziej ok. Jeśli trenujesz tę partię raz w tygodniu, to właśnie optymalna ilość serii wynosi między 7, a 9. Chociaż wiadomo, że jest to też kwestia indywidualna i jednemu wystarczą 2 ćwiczenia po 3 serie, a inny będzie potrzebował trochę większej objętości. 

FBW - alternatywa dla treningu dzielonego?

Jeśli do tej pory trenowałeś tylko splitem, to warto spróbować czegoś nowego, a mianowicie Full Body Workout. Polega on na tym, że na każdym treningu ćwiczysz wszystkie partie mięśniowe. Trening ten jest oparty przede wszystkim na ćwiczeniach wielostawowych. Więcej na temat tej metody oraz wadach i zaletach możesz przeczytać w artykule Macieja Sulikowskiego.

Polecamy również: Trening FBW, Full Body Workout - hit czy kit?

Zerknij też na najczęściej polecany obecnie trening typu:  Góra-Doł

Przy okazji zachęcam do odwiedzin naszego sklepu, gdzie znajdziesz między innymi najnowszy produkt - proteinową białą czekoladę o smaku kokosa! Dla mnie to istna petarda! 

Powodzenia! 

Łukasz Pszczołowski Zawodnik IFBB 06 April 2021
0