SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Czy gainer będzie dobry na początek?

Witam, mam 18 lat 186cm wzrostu i ważę 60 kg od tygodnia jestem na diecie mam smukłą sylwetkę (ektomorfik) i szybki metabolizm warto brać już od początku gainera?

hardeek77 23 October 2020
Ekspert odpowiada

Witaj! 

Jak widzę, jesteś osobą początkującą i dopiero zaczynasz przygodę z siłownią i kształtowaniem sylwetki. Na efekt budowania masy mięśniowej wpływają 3 czynniki. 

  • Dieta
  • Trening
  • Suplementacja

Zacznijmy od diety, a dokładniej od dodatniego bilansu kalorycznego, który jest absolutną podstawą podczas budowania muskulatury. Twoim zadaniem będzie jeść więcej niż wynosi Twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. W obliczeniach pomoże Ci kalkulator BMR (do uzyskanego wyniku dodaj ok 500 kcal). Podsumowując... Na pewno musisz jeść więcej niż do tej pory. 

kg
cm
lat

Skład diety i dobór produktów także ma ogromne znaczenie. O tym jak komponować posiłki i na co zwrócić szczególną uwagę przy planowaniu dziennego jadłospisu, przeczytasz w poniższym artykule. 

Polecamy również: Dieta na masę: Co jeść na masę?

Trening

Nie wiem czy masz gdzie trenować w obecnej sytuacji... Jeśli nie, to zawsze zostają treningi w warunkach domowych. Czasami wystarczy minimalny sprzęt np. hantle i jakieś gumy oporowe. 

Polecam poniższy trening z hantlami. Możesz go wykonywać według rozpiski znajdującej się w artykule. 

https://www.sfd.pl/art/Trening/Jak_trenować_hantlami_w_domu_Najskuteczniejsze_ćwiczenia__plan_treningowy-a3560.html

W dni wolne od treningu (jeśli będziesz miał energię) lub w dzień treningu siłowego w formie intensywnej rozgrzewki --- > 10-minutowy trening FBW, czyli trening całego ciała. 

https://www.sfd.pl/art/Trening/10_minutowy_trening_całego_ciała_FBW._Ćwiczenia_do_wykonania_w_domu-a4716.html

Z czasem jak nabierzesz doświadczenia, nauczysz się poprawnej techniki, to możesz przejść na któryś z programów z naszego leksykonu treningowego.

Suplementy 

Jedno jest pewne. Jeśli chcesz zwiększać masę mięśniową, to obowiązkowe jest dostarczanie więcej ilości kalorii. Gainer jest najłatwiejszym sposobem na dostarczenie odpowiedniej ilości kalorii i budulca dla mięśni w smacznej i wygodnej formie. Dlatego zdecydowanie mogę Ci go polecić. 

Kolejnym wartym polecenia suplementem jest kreatyna, która zwiększy Twoją siłę, a także przyspieszy zdobywanie masy mięśniowej. Na początek polecam klasyczny monohydrat np. jedną porcję dziennie po 5g. 

 

Inez Gorońska Mistrzyni Polski 23 October 2020
0