SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Czy dziecko może pić odżywkę białkową?

Dzień dobry Mam pytanie, wraz z mężem spożywamy białko WPC najczęściej dodawane do koktajlu. 7 letnia córka kiedyś spróbowała i bardzo jej zasmakowało. Czy dziecko w takim wieku może spożywać taką formę białka? powiedzmy jeden mały koktajl raz w tygodniu? Czy nie jest to bezpieczne dla dzieci?

Dianalina 20 lipca 2022
Ekspert odpowiada

Witaj!

Białko serwatkowe jest jednym ze składników mleka zastępczego, które podaje się nawet noworodkom. Warto też wiedzieć, że białka serwatkowe mają pozytywny wpływ na zdrowie w tym także na odporność organizmu.

Tak naprawdę dla organizmu białko pochodzące z mleka, a w tym także białko serwatkowe, białko z mięsa, z jaj, czy z serów, jest tym samym rodzajem makroskładnika i każde wpływa podobnie na rozwój. 

Należy jednak zwrócić uwagę na jeden czynnik, który w tym przypadku jest istotny. Mam tutaj na myśli, utrzymanie zalecanej puli białka, która musi być dostosowana do poziomu aktywności, wieku i wagi. 

Można jednak przyjąć, że jeden czy nawet trzy szejki w tygodniu, które będą składały się z mleka i powiedzmy 15-20 g odżywki białkowej nie spowodują żadnego ryzyka zdrowotnego. Taka ilość białka jest równoważna ze 100 g mięsa drobiowego lub 3 jajami. Po prostu w dni, w które Twoje dziecko otrzymuje szejka białkowego, możesz zmniejszyć ilość produktów białkowych, które podajesz mu w innych posiłkach. 

Trzeba też pamiętać, że odżywki serwatkowe nie są żadnym chemicznym produktem i powstają w procesie odfiltrowania białka znajdującego się w mleku. Proces ten powoduje redukcję tłuszczu i węglowodanów, a pozostałość, to w większości białko. 

Inez Gorońska Mistrzyni Polski 21 lipca 2022
0

Ogromnie dziękuję za odpowiedź :)

Dianalina 22 lipca 2022
Zawarte treści mają charakter wyłącznie edukacyjny i informacyjny oraz mogą zawierać lokowanie produktu. Starannie dbamy o ich merytoryczną poprawność. Niemniej jednak, nie mają one na celu zastępować indywidualnej porady u specjalisty, dostosowanej do konkretnej sytuacji czytelnika.