SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ćwiczenia na brzuch, ABS i tym podobne

Hej hej szukam tutaj jakichs sportowców 😅 Mam 170cm wzrostu. Kalkulatory różnie mi pokazują ale moja tkanka tłuszczowa mieści się w ramach 22-25%. Chciałabym sobie wyrobić masnie widoczny ABS na brzuchu, ale z tego co czytałam wcześniej cardio dopiero potem siłowe. Ktoś wie ile mniej więcej zajęłoby mi robienie takiego sześciopaku? Jakie ćwiczenia powinnam wykonywać? Jak wygląda dieta na takie mięśnie?

Minochi 17 January 2021
Ekspert odpowiada

Witaj.

Wszystko zależy od tego, jaki masz poziom wyjściowy, jeżeli chodzi o wytrenowanie. Nie napisałaś ile ważysz. A więc 22% tkanki tłuszczowej nie mówi nam wszystkiego, jednak u kobiet wygląda to nieco inaczej i przy dość dobrze ukształtowanych mięśniach brzucha, poziom 20% tkanki tłuszczowej powinien już dawać efekt, gdzie mięśnie brzucha będą widoczne. około 15-17 % mają już zawodniczki sylwetkowe, a poniżej tej wartości kobiety zajmujące się kulturystyką, gdzie mięśnie są dość mocno zarysowane.

Zerknij na ogólne wskazówki, jakie możesz wdrożyć na start

Polecamy również: Najlepsze sposoby na płaski brzuch. Jak osiągnąć płaski brzuch?

Jakie ćwiczenia wykonywać?

Polecamy również: Ćwiczenia na płaski brzuch

Ile czasu może zająć?

Wszystko zależy od tego, z jakiego poziomu startujesz. Zazwyczaj optymalne efekty można osiągnąć po około 6 miesiącach regularnych treningów i trzymania się planu dietetycznego. 

Jak powinna wyglądać dieta?

Również będzie to uzależnione od tego, czy konieczna jest redukcja tkanki tłuszczowej, czy też powinnaś zająć się budowaniem mięśni. Jeżeli poziom tłuszczu jest w granicach 25% można pomyśleć o tym, aby lekko zredukować. Jeżeli jednak jesteś bliżej 22%, to można pokusić się o to, aby utrzymywać lekko dodatni bilans kaloryczny. Więc kwestia, co dalej.

 

Tomasz Maciołek Fizjoterapeuta 18 January 2021
0
Pytania które mogą Ciebie zainteresować