SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Budowanie pośladków

Hej, potrzebuję dobrze ułożonego planu treningowego na zbudowanie pośladków dla osoby zaawansowanej. Taki plan zmienia się co 3 miesiące ? Co ile dokładać obciążenie ? Dziękuję i pozdrawiam serdecznie!

TakaJa 09 stycznia 2022
Ekspert odpowiada

Witaj!

Pośladki są bardzo dużą grupą mięśniową i potrzebują solidnych ciężarów do wzrostu. Tutaj nie możemy się bać ciężkiego treningu siłowego, jeżeli zależy nam na tym, aby je odpowiednio stymulować do wzrostu.

Większość planów treningowych bazuje na ćwiczeniach z wyciągiem, linkami, gumami, czy własną masą ciała, co jest dobre na początkowe okresy wysiłkowe, jednak jeżeli chcemy mieć fajną, krągłą pupę, to trzeba nadźwigać się znacznych ciężarów i nie bać się, że zrobią one z kobiety mężczyznę, bo jest to fizjologicznie niemożliwe.  

Jeżeli chodzi o plan treningowy (dla osób zaawansowanych) na pośladki, to odsyłam Cię do artykułu Macieja

Polecamy również: Jak trenować pośladki? Najlepszy trening na kształtne pośladki

Co ile zmieniać plan?
Tutaj kieruj się progresją. Jeżeli dany schemat treningowy działa, to i nawet jak miną trzy miesiące a czujesz, że nadal sprawia Ci radość i progresujesz, to nie zmieniaj go na siłę. Ja czasem trenuje jednym planem nawet po 5-6 miesięcy. Odpowiednio zaplanowane odpoczynki, okresy z mniejszym obciążeniem, sprawiają, że jestem w stanie wyciągnąć z takiego planu sporo więcej w dłuższej perspektywie czasu. Dlatego musisz zapisywać sobie obciążenie i oceniać, czy dany plan ma jeszcze potencjał, czy ciężary się zatrzymały i czas na zmiany. 

Co ile dokładać obciążenia?
Najczęściej, jak to jest możliwe. Jeżeli masz w założeniu wykonać 3 serie po 8 ruchów i wykonujesz je bez problemu, to dokładasz obciążenie. Oceniasz jak bardzo seria jest trudna i czy na następnej sesji treningowej będziesz np. celować w nieco większy zakres powtórzeń do 10, czy zostaniesz na 8, a zwiększysz obciążenie.

Tomasz Maciołek Fizjoterapeuta 10 stycznia 2022
0
Zawarte treści mają charakter wyłącznie edukacyjny i informacyjny oraz mogą zawierać lokowanie produktu. Starannie dbamy o ich merytoryczną poprawność. Niemniej jednak, nie mają one na celu zastępować indywidualnej porady u specjalisty, dostosowanej do konkretnej sytuacji czytelnika.