SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Budowanie masy mięśniowej - dlaczego moja waga nie rośnie?

Witam mam 177 cm wzrostu i ważę 66 kg Odżywiam się i ćwiczę od dłuższego czasu i żadnych rezultatów tutaj rozchodzi mi się o wagę mięśniową. Jadałem często a srednie porcje / próbowałem też / jeść często a duże porcję i jeść regularnie a dużo ( 5 posiłków dziennie ) Zażywam między innymi: CREATINE CITRULLINE GOLD-VIT A+E D3 + K2 GOLD OMEGA-3 VITAMIN C 1000 BIAŁKO Myślę nad gainerem jakimś bardzo dobrym i ogólnie jak mogę podnieść szybko masę mięśniową prosił bym o pomoc.

Gerbi 12 January 2021
Ekspert odpowiada

Witaj.

Przede wszystkim ilość posiłków powinna być oceniona dodatkowo o wartość kaloryczną, jak i ilość poszczególnych makro, jakie dostarczane są do organizmu. Nie wystarczy, że jadasz 5 posiłków dziennie, gdyż okazać się może, że posiłki te są niewielkie. Skoro obecne działania dietetyczno-treningowe się nie sprawdzają, trzeba podjąć dodatkowe kroki.

Co powinieneś więc zrobić?

1. Ustal wartość energetyczną, jaką powinieneś dostarczyć w ciągu dnia. Swoje zapotrzebowanie wyliczysz przy pomocy poniższego kalkulatora. 

kg
cm
lat

Otrzymany wynik informuje o kaloriach, które powinieneś dostarczyć każdego dnia, w celu utrzymania masy ciała. Jednak jeśli Twoim celem jest budowa masy mięśniowej, to do otrzymanego wyniku należałoby dodać minimum 200 kcal, a następnie obserwować zmiany w sylwetce przez kolejne 10-14 dni. 

2. Podliczyć ile dostarczasz kalorii z posiłków w ciągu dnia i zobacz, czy pokrywa się to z wyznaczonym celem (dziennym zapotrzebowanie + 200 kcal).  Tutaj będzie trzeba ewentualnie dodać jedzenia czy też wykorzystać wspomnianego gainera. 

3. Oblicz makroskładniki w diecie. Musisz wiedzieć ile spożywasz białek, węglowodanów i tłuszczy, gdyż to właśnie odpowiednia ilość poszczególnych makroskładników będzie miała wpływ na rozbudowę masy mięśniowej oraz regeneracje po ciężkich treningach. Ważne jest, aby dostarczać około 2-3g białka na 1 kg masy ciała, około 1g tłuszczy, a resztę dziennego bilansu uzupełnić z węglowodanów. 

4. Suplementacja
Patrząc na suplementy, które stosujesz, wszystko jest ok. Gainer ewentualnie pomoże Ci podbić wartość energetyczną diety.
Warto go stosować głównie po treningu, jako "szybka" formę lekkostrawnego posiłku.

Od siebie mogę polecić poniższy produkt. 
https://sklep.sfd.pl/ALLNUTRITION_Mass_Acceleration-opis33363.html

Tomasz Maciołek Fizjoterapeuta 13 January 2021
1