SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Budowanie masy i redukcja tkanki tłuszczowej z brzucha

Część, chciałbym zbudować masę i zredukować tkankę tłuszczową, głównie brzuch. Lepiej skupić się na samych ćwiczeniach siłowych/diecie czy dodać do tego kardio? Waga:86 kg Wzrost:182 cm 24 lat

raster22 17 May 2021
Ekspert odpowiada

Cześć.

Na wstępie zaczniemy od tego, że nie da się (albo jest bardzooo ciężko) budować masy mięśniowej i redukować tkani tłuszczowej.  Żeby budować masę musisz być na dodatnim bilansie kalorycznym, a żeby redukować na ujemnym  bilansie kalorycznym. 

Wskazówki dot. redukcji tkanki tłuszczowej znajdziesz tutaj: https://www.sfd.pl/art/Trening/Dieta_i_trening_na_masę_dla_początkujących,_nastolatków-a5727.html

Zasady związane z budowaniem masy, gotową dietę i porady opisaliśmy tu: https://www.sfd.pl/art/Trening/Dieta_i_trening_na_masę_dla_początkujących,_nastolatków-a5727.html

Możesz też podejść do tego samodzielnie...
Wylicz sobie zapotrzebowanie z tego wzoru: 

kg
cm
lat

Na początku trochę zredukuj, by zrobić dobrą bazę pod budowanie masy mięśniowej. Z zapotrzebowania, które Ci wyjdzie ze wzoru wyżej odejmij około 500 kalorii. Daj sobie około 2,5 g białka na kilogram masy ciała, około 1 g tłuszczy i resztę zapotrzebowania uzupełnij węglowodanami. 

Podstawowym elementem na pewno jest trening i dieta, ale czy to masa, czy redukcja osobiście jestem zwolennikiem kręcenia cardio cały rok nieważne od okresu i też tak zalecam podopiecznym. Zmienia się tylko długość cardio i ilość jednostek treningowych w tygodniu. 

Kolejna kwestia, że nie da się palić tłuszczu miejscowo. Tak jak wspomniałeś, głównie zależy Ci na brzuchu, ale niestety nie ma takiej mocy, by ten tłuszcz  palić konkretnie w tym miejscu gdzie chcesz. 

Tutaj podrzucam Ci jeszcze sporo "wiedzy" gdzie masz opisane poszczególne etapy. 

Polecamy również: Diety dla kulturysty: masa, redukcja, gęstość i siła


Pozdrawiam Mariusz. 

Mariusz Żaba IFBB PRO 17 May 2021
0