SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

16 lat - dieta i trening na masę

Witam, mam 16 lat , 173cm i wstyd pisać ale tylko 50kg. Mógłby mi ktoś pomóc i napisać jak rozłożyć BWT ? Mam zawsze problemy z dobiciem tłuszczy, a białka potrafię zjeść 3,5g na kg masy ciała. Jaką kaloryczność powinienem obrać? Codziennie ok. 10 000 kroków i ćwiczenia w domu z hantlami i na masie swojego ciała przez 1h. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Kapek432 18 kwietnia 2021
Ekspert odpowiada

Witaj!

Tutaj masz wszystko jak na tacy podane: Dieta i trening na masę dla początkujących, nastolatków

A w szczegółach robimy to tak... Zacznijmy od zapotrzebowania kalorycznego. Obliczysz je naszym kalkulatorem.

kg
cm
lat

Jeśli masz już potrzebną ilość kalorii, możemy zająć się podziałem makroskładników. Przede wszystkim - białka jesz stanowczo za dużo. Białko przyspiesza metabolizm oraz zwiększa uczucie sytości. Ani jedno, ani drugie w Twoim przypadku nie jest dobre. Białka powinieneś spożywać ok. 1,5-1,8 g na kg masy ciała. Tłuszczy możesz spokojnie dać 1,5 g. Dzięki nim niedużą objętością nabijesz sporo kalorii. Te kalorie, które zostały, uzupełnij z węglowodanów. Korzystaj głównie ze złożonych, ale nie zapomnij także o owocach.

Z jakich produktów korzystać?

Tłuszcze najłatwiej podbijesz różnego rodzaju olejami i oliwą - z oliwek, olejem rzepakowym, lnianym, z orzechów włoskich, z wiesiołka, kokosowym, MCT. Jednak warto korzystać także z innych źródeł jak awokado, orzechy, nasiona i pestki, tłuste ryby czy jaja. Więcej o tłuszczach, a także innych źródłach nie tylko makroskładników, ale także witamin I minerałów przeczytasz w naszym artykule.

Polecamy również: Zdrowe odżywianie - jak zacząć? Podstawy żywienia dla początkujących

Przemek Górynowicz Zawodnik IFBB 19 kwietnia 2021
0
Zawarte treści mają charakter wyłącznie edukacyjny i informacyjny oraz mogą zawierać lokowanie produktu. Starannie dbamy o ich merytoryczną poprawność. Niemniej jednak, nie mają one na celu zastępować indywidualnej porady u specjalisty, dostosowanej do konkretnej sytuacji czytelnika.